Логотип

Ківерцівський фаховий
медичний коледж

Ківерцівський фаховий
медичний коледж

Мотиваційний полілог за участю студентів третього курсу першої сестринської групи

Кожен, хто задіяний у освітньму процесі Ківерцівського фахового медичного коледжу, переконаний, що знання деонтологічних правил спрямоване на виховання у медиків здатності до самостійного морально-етичного орієнтування у виборі стилю поведінки залежно від конкретних умов фахової діяльності.

Мотиваційний полілог за участю студентів третього курсу першої сестринської групи підготувала психолог коледжу Надія Олексіївна Матузаєва 04.12.2020р.

Кожен, хто задіяний у освітньму процесі Ківерцівського фахового медичного коледжу, переконаний, що знання деонтологічних правил спрямоване на виховання у медиків здатності до самостійного морально-етичного орієнтування у виборі стилю поведінки залежно від конкретних умов фахової діяльності.

Мотиваційний полілог за участю студентів третього курсу першої сестринської групи підготувала психолог коледжу Надія Олексіївна Матузаєва 04.12.2020р. Тема полілогу – «Морально-етичні та етико-деонтологічні аспекти у професійній діяльності медичної сестри».

Третьокурсницям надавалась можливість висловлюватися щодо теми, яка виносилась на обговорення. Багатоголосся висловлювань мало безпосередній зв’язок з певними ситуаціями у сестринському догляді. Полілог набув форми групового спілкування. Учасники мотиваційного полілогу своїми висловлюваннями сприяли накопиченню інформації за запропонованою темою.

Надія Олексіївна відкрила обговорення. Її вступне слово налаштувало студентів на виступи, репліки щодо змісту і актуальності обговорюваної теми. Адже, щоб виправдати довіру своїх пацієнтів, кожна медична сестра повинна усвідомлено використовувати відповідні знання з питань професійної етики і деонтології, уміти будувати свої відносини з пацієнтами та їх рідними, а також з колегами на правильній морально-психологічній основі.

Змістовними були висловлювання студентів щодо категорії совість, адже медична професія і совість – нероздільні. Іще в давнину лікарі це добре розуміли, про що свідчить, наприклад, вислів Гіппократа, який вимагав, щоб «лікар зберігав руки чистими, а совість незаплямованою». Ці слова можна віднести не лише до лікарів, а й до середніх медичних працівників. Для того, щоб бути хорошою медичною сестрою, не досить мати лише добре сформовані професійні навички і вміння. Поняття «хороша медична сестра» і «знаюча медична сестра» не тотожні. Хорошим медичним працівником можна вважати лише того, хто нарівні з міцними навичками володіє ще й необхідними для медичної професії душевними якостями, передусім добротою, умінням співчувати, безкорисливістю.

Суттєвими були коментарі студентів щодо змісту статті 5 Етичного кодексу медичної сестри України «Шанування людської гідності, потреб та морально-етичних цінностей пацієнта». Адже стосунки з пацієнтами мають бути такими, щоб максимально оберігати психіку хворого. Медична сестра повинна поважати особисту гідність пацієнта, ставитись з повагою до його індивідуальних потреб і цінностей.

Студенти вкотре переконались у тому, що якісне здійснення медсестринського процесу можливе лише за умови створення доброзичливих, довірливих відносин між медичною сестрою, пацієнтом та його родиною.

Мабуть, найбільш переконливими були висловлювання третьокурсниць щодо змісту статті 6 Етичного кодексу медичної сестри України. Майбутні фахівці усвідомлюють необхідність постійно пам'ятати виконання найдавнішого етичного принципу медицини: «Передусім – не нашкодь!», проявляючи максимальну уважність і обережність під час сестринських втручань і виконання медичних призначень.

Учасники полілогу спільними зусиллями виокреслили три основні групи особистісних рис медсестри, які значною мірою характеризують моральні, естетичні та інтелектуальні сторони її особистості.

Ірина Йосипівна Люпа, колишня студентка нашого закладу, яка отримала кваліфікацію медичної сестри у 1989 році, висловила своє сприйняття статті 13 Етичного кодексу медичної сестри України «Медична сестра і колеги». Вона наголосила, що порушення принципу колегіальності – неповага до думки колеги, дискредитація її авторитету в очах пацієнтів – несумісне з професійною честю. Якщо медик хоче будувати взаємовідносини зі своїми колегами та пацієнтами відповідно до вимог медичної деонтології, він зобов’язаний в порядку виховання та самовиховання набути необхідних деонтологічних рис, суворо ними керуватися та намагатись довести їх виконання до автоматизму.

Обмін інформацією відбувався невимушено, розкуто, відверто. Складна взаємодія реплік, більшість яких мала конструктивний характер, сприяла успішності мотиваційного полілогу. Про це засвідчило резюме та підсумковий монолог ведучої.

 

 

 

Поділитися:

Facebook
Telegram

Написати нам