Тиждень циклової методичної комісії гуманітарної та соціально-економічної підготовки.
У рамках тижня дисциплін гуманітарної та соціально-економічної підготовки (4-8 листопада 2019 р.) викладачем основ права Радченко С.А. проведена зустріч студентів ІІ -х лікувальних груп І і ІІ курсу з керівником відділу «Ківерцівське бюро правової допомоги» Ольшевською Вірою, начальником Ківерцівського районного сектору філії ДУ «Центр пробацій» у Волинській області Захарчук Ольгою,працівниками Ківерцівського відділу поліціїГУНП у Волинській області старшим інспектором Гаврилюком Романом та інспектором Тарасюком Леонідом.
Cтуденти переглянули фільми «Булінг», «Насильство над дітьми», «Фізичне насильство».
Після перегляду було проаналізовано та обговорено можливі алгоритми дій з метою запобігання цим антисоціальним явищам в їхньому житті.
Начальник Ківерцівського районного сектору філії ДУ ««Центр пробацій» у Волинській області Захарчук Ольга доступно довела до відома студентів, що пробація – це забезпечення безпеки суспільства (громади) шляхом запобігання вчиненню правопорушень; організація виконання покарань, не пов'язаних з позбавленням волі; пробаційний нагляд: контроль за особою, яка вчинила правопорушення, а також допомога, спрямована на підтримку такої особи в суспільстві; допомога особі, яка готується до звільнення з місць позбавлення волі, адаптація до життя в суспільстві та ін.
Старшим інспектором Гаврилюком Романом та інспектором Тарасюком Леонідом проведено профілактичну бесіду щодо запобігання тютюнопаління, вживання алкогольних та слабоалкогольних напоїв, наркотичних речовин, відсутності життєвої позиції, асоціальне коло спілкування та запобігання насильства в сім'ї.
Під час заходу студентів було проінформовано про особливості сучасного булінгу, особливо враховуючи розповсюдження серед електронних гаджетів та в соціальних мережах.
Особлива увага під час бесіди з студентами приділялася застереженню від вчинення ними в майбутньому протиправних дій, наголошувалось на небезпеці антисуспільної поведінки та на важливості розуміння перспектив свого життя та шляхів їх досягнення.
Студентам було роздано інформаційні брошури, в яких зазначалось, куди можна звернутись за кваліфікованою допомогою у критичній ситуації та роздано буклети «Маєш питання», «Твої права – твій захист», «Як протидіяти домашньому насильству?».
Оскільки такі профілактичні зустрічі відіграють значну роль у запобіганні вчиненню правопорушень серед неповнолітніх, проводити їх слід якомога частіше.
05.11.2019р. театральна студія коледжу «АрТ-КоМоРа» презентувала глядачам свою нову роботу – виставу за романом Еріка Емануеля Шмітта «Оскар і Рожева пані».
Виставу до тижня комісії студенти готують не вперше, тому до справи поставилися з відповідальністю. Кожного року група ретельно продумує проблему, яку хотілося б висвітлити з допомогою театрального мистецтва. Цього разу було вирішено порушити проблему паліативної допомоги, яка останнім часом усе частіше звучить у масмедіа і є актуальною для студентів-медиків.
Сюжет вистави та емоційна складова зовсім не прості – це останні дні життя десятирічного хлопчика Оскара, хворого на лейкемію, який, не зважаючи ні на що, вірить у диво, хоче підтримки і любові від рідних та друзів. Незважаючи на важку тематику, емоційну напругу самого твору, учасникам «Арт-Комори» вкотре вдалося донести до глядачів просту істину – життя непередбачуване, його потрібно цінувати, бо є речі, на які, на жаль, ми не маємо змоги вплинути.
Театральна студія налічує дев’ять учасників: Бончковський В. 3 к. 1 л. гр., Гережун М. 3 к. 1 л. гр., Деркач Н., Місько Т. – 4 к. 2с. гр., Геналюк Д., Ковальчук А. – 4 к. 1л. гр., Романюк О. 4 к. 1 л. гр., Степанюк О., Юхимук І. – 4 к. 2л. гр.. Усі учасники театральної студії зацікавлені у своїй діяльності і працюють на результат.
За період величезної кількості репетицій, підготовки декорацій та костюмів ці студенти, зібрані з різних груп і навіть відділень, стали справжніми друзями, справжньою командою. Кожен з них добре розуміє, що успіх на сцені залежить не від одного актора, а від спільної гри, спільної роботи, де потрібно розуміти один одного часом і без слів, за рухом, поглядом.
Акторам-медикам нова робота вдалася. Про це свідчили заповнений глядачами зал, щире захоплення роботою студентів на сцені та шалені оплески.
З упевненістю можна сказати, що учасники «АрТ-КоМоРи» люблять своє незвичне для медиків заняття. Щоб підготувати виставу, їм часто доводиться залишатися на репетиції після занять, заучувати немалий обсяг тексту, працювати над образом. Хоч це і важка робота, але наші актори виконують її з непідробним задоволенням, щоб знову і знову дивувати глядача новими роботами.
Керівник студентської театральної студії «АрТ-КоМоРа»
Прохоренко С. М.
«Відлітай душе, неси спокуту.
Відлітай плаєм, пам’ятай про Крути…»
У третій день тижня циклової комісії гуманітарної та соціально-економічної підготовки було організовано перегляд та обговорення українського історичного фільму режисера Олексія Шапарєва «Крути 1918».
На тлі доленосних подій Української революції, бій під Крутами мав стратегічне значення. На декілька днів було зупинено наступ російських військ, і це було надзвичайно важливо, оскільки в цей час уряд УНР проводив переговори в Брест-Литовську, що закінчилися підписанням договору, який визнавав УНР як самостійну державу. Отже, бій під Крутами став боєм за майбутнє України.
Студентів перегляд не залишив байдужими. Емоціями і враженнями ділилися під час обговорення. Аналізуючи події Української революції 1917-1921 рр. неодноразово проводили паралелі із сучасністю, відзначаючи героїзм і мужність захисників.
В рамках предметного тижня було проведено підбиття підсумків інтернет-олімпіади «На Урок» з історії України, в якій взяли участь студенти другого курсу першої та другої лікувальних груп.
Сертифікатами учасника олімпіади було відзначено Любчика Олександра, Качинську Любов, Роговську Яну, Бабія Іоанна, Володькіна Ігора, Мокич Вікторію, Петрук Світлану, Корінчук Ангеліну, Назарчука Владислава, Ніколайук Лідію. Приємно, що двоє наших студенток показали найкращі результати і нагороджені: Юянець Анастасія – Дипломом І ступеня, Кучий Анна – Дипломом ІІ ступеня.
Цікавою подією цього тижня став історичний турнір з настільної гри «Українська революція 1917-1921 рр.», в якому взяли участь студенти другого курсу другої сестринської та другої лікувальної груп.
Українська революція 1917–1921 років повернула нашу батьківщину на мапу світу. Після століть бездержавності українці створили власний парламент, уряд, військо, академію наук, здобули міжнародне визнання. Нинішні символи України – синьо-жовтий прапор, тризуб, гімн “Ще не вмерла Україна” обрані державними ще тоді.
Революція стала уроком: що треба і чого не слід робити для творення держави. Чи засвоїли ми його? Чи достатньо знаємо про ті буремні роки? Наші студенти перевірили це за допомогою пропонованої гри.
Викладач Вишневська Зінаїда Антонівна
07.11.2019р. викладачами – словесниками було проведено I етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.
Мета конкурсу – вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні.
У конкурсі взяли участь 28 студентів 1-2 курсів лікувально- стоматологічного та сестринсько-акушерського відділень.
Любчик О., Качинська Л., Бенесько Г., Юянець А., Царюк А., Корінчук А., Мокич В., Бісюк В., Петрук С., Думич С., Форочстян- Сорока О., Назарчук С., Мартинюк С. Зингель Б., Коліда В., |
Чечотка В., Матвіюк А., Годунок Н., Лавринюк А., Слива А., Кухта М., Димарчук Д., Власюк О., Гасюк Т., Чернек С., Макарччук Я., Дем’янчук Д., Волох К. |
Учасники конкурсу мали продемонструвати здатність до критичного мислення, аналізу мовно-літературного та культурно-історичного матеріалу, творчі здібності, належне володіння художнім словом, грамотність.
Найбільшу кількість балів набрала робота Любчика О. – студента 2к.1л гр.
КІВЕРЦІВСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ
Завдання
І етапу
Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
2019-2020 навчальний рік
1 ВАРІАНТ
Шевченко був романтиком чи реалістом? У молодості, яка схиляє до романтики, писав і реалістичні поезії, а в зрілому віці − і романтичні. Часто в одному творі тісно взаємодіють і романтизм, і реалізм. Ці два напрями переплітаються в усій творчості Шевченка, джерелами якої були тогочасна дійсність, фольклор і літературні традиції.
Завдання: написати твір-роздум «Шевченко – мрійливий романтик чи безкомпромісний реаліст?»
Сформулюйте тезу, наведіть два – три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього, через який проблему розкрито), історичними фактами або випадками з життя митця. Сформулюйте висновки.
У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати з 2 творів); риторичні поширені звертання (2); метонімію (1); складнопідрядні речення з підрядними допустовими та наслідковими (по 1). Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції. 36 балів
Орієнтовний обсяг роботи — до 3 сторінок.
36 балів
КІВЕРЦІВСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ
Завдання
І етапу
Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
2019-2020 навчальний рік
2 ВАРІАНТ
Поміркуйте над такими словами Дмитра Донцова:
«Про Шевченка треба нині не на святах промовляти, а кричати на вуличних перехрестях. Щоб як дзвін тривоги калатало його слово!»
Завдання: напишіть твір-роздум «Ідея національної борні в творчості Тараса Шевченка»
Сформулюйте тезу, наведіть два – три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього, через який проблему розкрито), історичними фактами або випадками з життя митця. Сформулюйте висновки.
У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати з 2 творів); риторичні поширені звертання (2); метонімію (1); складнопідрядні речення з підрядними допустовими та наслідковими (по 1). Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.
Орієнтовний обсяг роботи — до 3 сторінок.
36 балів
8 листопада, об 11:20 год. відбувся ХІХ Всеукраїнський диктант національної єдності, який організовула Національна суспільна телерадіокомпанія України. Разом зі всією українською спільнотою диктант писали студенти 2к.2с.гр. та викладачі коледжу. Учасники слухали пряму трансляцію зі студії Українського радіо. Мовознавець Олександр Авраменко зачитав текст диктанту. Новація цього року – перевірити власну грамотність можна було вже за 15 хвилин після написання.
Текст можна було сфотографувати чи відсканувати і надіслати протягом 15 хвилин, з 11.45год. до 12.00 год. О 12.00 год. текст радіодиктанту опублікували.
Студенти (за бажанням) надсилали текст на подану адресу і з нетерпінням чекають результатів, хоча змогли себе перевірити і в день написання. В аудиторії №13 нашого коледжу панувала атмосфера піднесеності, адже не заважаючи на локацію, ми були разом з багатьма тисячами українців, які поєдналися навколо мови. Радіодиктант – не просто засіб перевірити власну грамотність, а насамперед масштабний національний флешмоб – і ми були часточкою величезного українського серця, яке билося в унісон.
Воляник-Круглік Ольга Миколаївна, викладач української мови та літератури.
{phocagallery view=category|categoryid=72|limitstart=0|limitcount=0|displayname=0}